Dlaczego warto jeść ryby?

Obecne statystyki jeśli chodzi o spożycie ryb są naprawdę zatrważające. Jeszcze do niedawna ryba królowała na naszym stole praktycznie raz tygodniu. Teraz coraz częściej zastępują ją mięso oraz gotowe dania z mrożonek. Warto wrócić do dawnych nawyków i odkryć rybę na nowo. Tym bardziej, że w chwili obecnej na naszym rynku dostępnych jest bardzo wiele różnych gatunków ryb i można z nich przygotować wiele ciekawych kombinacji. Od dziecka każdy z nas słyszał, że ryby są zdrowe i trzeba je jeść. Niektórzy rezygnują z nich m.in. ze względu na kłopotliwe ości, które trzeba usuwać zamiast rozkoszować się smakiem posiłku. Okazuje się, że warto skusić się na rybie mięso ze względu na jego dobroczynne właściwości. Istotne jest to, że zawiera ono nienasycone kwasy omega-3, które wzmacniają naszą odporność i poprawiają wzrok. Przyczyniają się także do zapobiegania chorobom serca, a niektórzy twierdzą, że nawet nowotworom. Obniżają ciśnienie i poziom złego cholesterolu. Poleca się podawanie ryb nawet dwuletnim dzieciom. Zawartość witaminy A, D i E jest dodatkową zachętą. Badacze z Harvard University dowiedli, że spożywanie ryb przez kobiety w ciąży ma bardzo dobry wpływ na późniejszy rozwój intelektualny dziecka, poprawiając pamięć i koncentrację. Badania potwierdzają także to, że spożywanie ryb działa antydepresyjnie. Aby ryba zachowała jak najwięcej cennych składników, najlepiej jest ją upiec lub ugotować na parze. Szczególnie poleca się pieczenie w folii.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.